Proč si přečíst Prozření Mary Dyerové?

by - července 28, 2013

Existuje nějaká kniha, u které pořád ještě nevíte, jestli si ji pořídit nebo ne? Bojíte se toho, že koupíte zajíce v pytli? Třeba vám tento příspěvek pomůže v rozhodování! 

Prozření Mary DyerovéProzření Mary Dyerové
(Mara Dyer #1), Michelle Hodkin
~ recenze | goodreads | trailer | facebook | web

Vydání Česko: březen 2013, Brio (hardcover)
Vydání Slovensko: duben 2013, Slovart (harcover)
Žánrové zařazení: YA, fantasy

Anotace ve zkratce: Mara se právě probudila v nemocnici a nemá vůbec tušení, jak se tam dostala. Mara s rodiči dojdou k názoru, že by bylo nejlepší, kdyby se přestěhovala do úplně nového města, kde by vzpomínky na nehodu, kde zemřeli její přátelé a její přítel, mohli v klidu vyplout napovrch. 

Nicméně je to ještě horší. Mara má její mrtvé přátele pořád na očích a k tomu všemu ještě začala vidět smrt lidí ještě předtím, než zemřou. A aby toho nebylo málo, jeden krásný chlapec ji nechce nechat na pokoji. 

Série: trilogie
Hodnocení na goodreads: 4.09 při 28 923 hodnoceních
Ukázky knihy: Freckle's booksISSUU (od Slovart

Proč si přečíst: 
"A čo má za lubom Michelle Hodkin? Jednoznačne ohúriť vás opäť niečím novým, desivým a všelijakým len nie otrepaným - proste príbehom Mary Dyerovej. Ktorý - teda aspoň mňa - občas vyviedol z miery (ak je to to správne pomenovanie pre pocity a myšlienky, ktoré mi počas čítania preleteli hlavou). Pritom som si chcel knihu len ohmatať, pokochať sa jej obálkou... No ona ma vtiahla do seba a pár hodín mi nedovolila odtrhnúť pohľad z jej vnútra. Michelle, klobúk dole."
Domčo, My world of book, celá recenze zde

"Naleznete tu lidi, které budete milovat, ty které prostě nikdy nepochopíte a taky ty, kterým byste dali ránu rovnou do obličeje. Přesně jako v reálném životě že?"
Madeleine, Knihy všeho druhu, celá recenze zde

"I can't emphasize enough how AWESOME this book is. It's one of the 2011 YA releases that you absolutely have to read. No discussions. Go get yourself a copy, you'll thank me later!"
Evie, Bookish, celá recenze zde 

Příběh z druhé strany, aneb tohle vám může vadit:
"Celkově byla kniha pospojovaná z několika různých věcí, které pospolu nedržely, nepůsobily normálně, logicky na sebe moc nenavazovaly."
SykiKnižní doupě, celá recenze zde

"ALE zhruba v půlce knížky jsem se začala ztrácet. Nevěděla jsem, co se jí teda zdálo, co je pro ni skutečnost nebo co byla její halucinace."
Anette, Bookshelf stories, celá recenze zde

Michelle HodkinAutorka ve zkratce: 
Michelle Hodkin vyrůstala na Floridě, nastoupila na vysokou v New Yorku a v Michiganu studovala práva. Bydlí se třemi mazlíčky, o které se stará, pokud zrovna nepíše. Prozření Mary Dyerové je její prvotina a první díl vyšel v roce 2011.
~ twitter | tumblr | blog

"Michelle Hodkin má tak rozmanitou představivost a natolik vytříbený styl psaní, že je bez pochyb, že dobrou spisovatelkou opravdu je."
Veronika Krátká, Knižní přátelství, celá recenze zde

Můj názor:
Knihu jsem nečetla, přestože se na ni chystám. O moc knihách s touhle tematikou jsem neslyšela, tudíž jsem na to poměrně dost zvědavá. Když o tom tak přemýšlím, k téhle knize jsem se nedostala hlavně proto, že jsem ji ani nezahlédla v knihkupectví, takže mě nemohla zlákat svou nádhernou obálkou, která naštěstí u nás i na Slovensku zůstala stejná. Nicméně, při sestavování tohoto příspěvku, kdy jsem četla nejrůznější recenze na spoustě serverů, jsem přišla na to, proč jsou názory tak rozporuplné. Když vidíte knížku s dvaceti tisíci hodnoceními, z čehož vychází průměr 4.09, řekne vám to, že tahle knížka bude stát za to. Jenomže ne každému všechno sedne a hlavně jsem narazila na spoustu aspektů, co mi jsou trochu proti srsti (také vám už lezou na nervy ti vyumělkovaní hrdinové, kteří projdou naprosto zázračnou změnou k lepšímu?) a taková ta tradiční klišé. A hlavně spoustě lidí vadilo to, že se nakonec prostě ztratili. Pak je tu ale sada vychvalujících recenzí a většina hodnocení od mých přátel na goodreads neklesla pod čtyři hvězdičky. To už by něco mohlo znamenat, ne? :) Ono, jsou klišé a klišé. Klišé nemusí bát rušivé, pokud to autor umí dobře podat. A podle toho, co jsem se dočetla, tak tahle autorka psát opravdu umí. 

Další recenze a články, které by se vám mohly hodit:
Všetko, čo potrebujete vedieť o Mare Dyerovej - Judit (My Alternative World of Books)
Fotky - Petra (We heart it
Recenzia - Miruš (Books & Music)
Recenzia - Madžgy (U dvou lumpů)
Recenzia - Stormy (Whisper of my mind)
Recenzia - Viktória Horinková (Prchavé myšlienky...)
Recenze - Sevia (Děti noci)
Recenze - Olga Biernátová (Neoluxor)
Recenze - Nora (Nora's Livres)

* citace v tomto příspěvku pochází z adresovaných blogů a nejsou nijak upravovány. Pokud některý z autorů recenzí či článků nechce být citovaný, nechť se mi ozve (do komentářů, na email x.katie.x@seznam.cz, nebo na facebooku) a já danou část příspěvku smažu. :)  
** Napsali jste recenzi na tuto knihu a chtěli byste být v tomto příspěvku zmíněni? Nezdráhejte se a pošlete mi odkaz (nejlépe na email), ráda ho sem přidám! :)

You May Also Like

4 komentářů

  1. o knize jsem neslysela ale moc hezky udelany clanek :) takova sbirka nazoru to se mi libi :) !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Rozhodně plánuju v podobných článcích pokračovat. :)

      Vymazat
  2. Knihu jsem četla (a taky zrecenzovala) a musím souhlasit s první častí - byla SKVĚLÁ!!! Ten typ co se podle ní budou měŕit ostatní!

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý nápad takhle dát do jednoho články úryvky toho, co kdo napsal :) jen tak dál!

    OdpovědětVymazat