Love, Life and the List | Kamarádka taky ráda

by - dubna 20, 2018

Tak trochu náhodou (asi tak jako vždycky) jsem se setkala s autorkou Kasie West. Autorka má na kontě už docela velkou řádku knih, dvě dokonce vyšly i v češtině, ale mě se stále tak nějak vyhýbala. Až se mi do rukou zcela náhodou dostala kniha Love, Life and the List. A já po přečtení několika stánek zjistila, že jsem nalezla novou Jenny Han (která naštěstí píše knihy jako na běžícím páse a ne jako reálná Jenny Han, u které umíráááám touhou po další knize). Takže pokud autorku ještě neznáte, hned si zapište do svých deníčků následující slova: "Nutně si musím přečíst něco od Kasie West. Hned. Teď."

Love, Life, and the List
Kamarád taky rád 
Abby maluje, pracuje v muzeu, má úzkostlivou matku s agorafóbií, otce na vojenské misi, úžasného dědečka a před sebou devět týdnů letních prázdnin, které má strávit se svým nejlepším kamarádem Cooperem, do kterého je jenom tak mimochodem zamilovaná. A navíc se chce přihlásit do podzimního malířského kurzu, ale chybí ji k tomu jediná věc - ještě nikdy své obrazy nevystavovala.

Když ukáže své obrazy kurátorovi v muzeu, odmítne ji. Prý je moc mladá a její obrazy nemají hloubku. Proto si Abby dává letní úkol - má měsíc na to, aby našla své srdce, rozšířila si své obzory a dala do svých obrazu trochu více citu. A tak s pomocí své matky a dědečka vytvoří seznam věcí, které potřebuje zažít, aby došla kýženého závěru. A kdo jiný by ji v tom měl pomoci a podporovat než její kamarád Cooper?

Rodina, přátelé a seznam 
I když je kniha romantická contemporary, Kasie West se do ní podařilo vmísit mnoho dalších prvků. Asi nejvýrazněji se promítalo Abbyino hledání sebe sama a utvrzování sebe sama ve světě. Abby se to dařilo především díky svému seznamu, který ji nutil vystupovat ze své komfortní zóny a starat se i o ostatní lidi. 

Poté to byly rodinné vztahy. Do jejího života se promítala absence otce, který sloužil v armádě (se kterým si psala ty nejbožejší e-maily), kterou nejvíce vnímala její matka. Poměrně často se autorka vracela k její agorafobii, panickým záchvatům a iracionálním strachům. Bohužel to nejdůležitější, co z toho vylezlo, byla skutečnost, že by v takovém případě měl člověk vyhledat lékařskou moc. 

Zároveň byla kniha tak trochu o plnění snů a o lidech v okolí, které by vás v nich měli podporovat. A ne vždy to úplně vyjde. Právě Abbyina touha po malířském programu ji vedla k dělání neobvyklých věcí, kdy jí většinou byl v patách Cooper. A právě chvíle mezi Cooperem a Abby byly nejlepšími částmi knihy. Ať už se na stránkách řešilo cokoli vážného, vždy jsem se těšila na jejich další dobrodružství a jejich sledování východu slunce se stalo jednou z mých nejoblíbenějších scén ever.

Friend-to-love 
Měla jsem velký problém vcítit se do postav. Na Abby mi nijak extra nezáleželo a nedá se říct, že by mi povahově seděla. Cooper byl definicí kluka od vedle, nicméně se mi taktéž nedostal pod kůži. (Každopádně to, že se občas choval jako totální idiot, mu dodávalo na autentičnosti, protože ani v nejmenším nebyl dokonalý.) Přesto mezi nimi fungovala jistá chemie, která mě dokázala přesvědčit o tom, že jsou opravdovými kamarády, rozumí si a znají se. 

Právě to, že se hlavní hrdinové poměrně důvěrně znají, mám nejradši na friends-to-love příbězích. Hlavní hrdinky pak hodně referují k tomu, co už spolu zažili, znají zvyky svého kamaráda, mají určité rituály... Prostě existuje velké množství věcí, o kterých se dá mluvit a které nezahrnují to, jak je ten druhý tajemný/krásný/nedostupný apod.  

Kasie West is my hero 
Contemporary knihy Kasie West se pro mě staly svatým grálem a až překvapivě moc mě začaly bavit. K vlastnímu překvapení jsem si dala tři její knihy v řadě. Mají skvělé postavy, nevynechávají rodiče a co víc, Kasie má jedinečně poutavý styl vyprávění, který vás prostě nutí číst dál. 

Autor: Kasie West; Vydáno v originále: 26. 12. 2017 (Love, Life and the List); Vydání u nás: nevyšlo; Počet stran: 384; Hodnocení na goodreads: 3.86 při 3 327 hodnoceních.

You May Also Like

0 komentářů