P.S. I Like You | Láska v dopisech

by - května 10, 2018

Po dočtení Love, Life and the List jsem měla nutkavou potřebu přečíst si od Kasie West nějakou další knihu (jelikož jsem ji do té doby vůbec neznala - shame on me!). Po dlouhém studování goodreads a hodnocení jejích knih (a několika dalších faktorech) jsem se rozhodla právě pro P. S. I Like You

Musím říct, že zhruba do poloviny jsem si nebyla jistá, jestli to byla správná volba. Přestože Kasiin styl psaní mi neuvěřitelně sedí, nemohla jsem se ztotožnit s příběhem a hlavní hrdinka mi spíše lezla na nervy, než abych s ní nějak sympatizovala. Pak se to ale zlomilo a začaly se u mě objevovat příznaky toho, že se mi to vážně líbí. Jmenovitě to byly následující: culila jsem se jako měsíček na hnoji, vzdychala a nadávala, měla akutní potřebu číst dál (přestože se tam nedělo nic akčního) a při scénách mezi hlavními hrdiny jsem se málem rozpustila blahem. 

Hudba sbližuje
Hlavní hrdinka Lily je milovnicí hudby a asi stejně velkou odpůrkyní chemie. Proto veškeré hodiny místo zapisování prvků tráví sněním a vymýšlením textů písní, které si zapisuje do sešitu. Nicméně její nepozornost nemohla uniknout jejímu profesorovi, a tak má striktní zákaz vytahovat svůj zápisník na hodině. Co ale bude dělat s myšlenkami, které z její hlavy nezmizí, dokud si je nezapíše na papír? A tak najde alternativu - na lavici tužkou naškrábe pár veršů z písničky od své oblíbené kapely.

Tímhle momentem se rozbíhá kolotoč událostí, které Lily tak trochu převrátí život naruby. K jejímu překvapení (a jejímu přesvědčení, že je jedna z mála, co poslouchá indie rock) jí na lavici někdo odepíše. A poté, co si vymění pár krátkých zpráv na lavici, začnou si na místě nechávat dopisy. Kdo je ale ten tajemný, kdo Lily schovává dopisy pod lavicí, svěřuje se jí a vtipkuje? Rozhodně ne ten, koho by čekala.


P.S. I Like You
(Ne)anonymita a postavy do počtu 
Už od prvních stánek mi bylo jasné, kdo je Lilyin dopisovatel. I když mě to čekání trochu frustrovalo, líbilo se mi Lilyino uvažování a hádání, kdo by to být mohl. Ale přestože jsem to tušila, docela mě překvapilo samotné odhalení a to, jak se k tomu postavila. Ale přestože její vztahy s dopisovatelem v realitě nebyly moc růžové, moc jsem v tom neviděla tolik avizovanou nenávist. Teď nevím, jestli není chyba na mé straně, ale podobně jako oni dva se občas bavím se svými dobrými kamarády a rozhodně bych v tom nenávist nehledala. Obecně jsem tedy měla pocit, že se autorce moc nepodařilo ukázat dopisovatele v negativním světle a asi tak do třicáté stránky mi přišel jako slaďouš

Trochu mě mrzelo postavení její kamarádky Isabel, která působila čistě jako vyplňující postava, která se tam objevovala ve chvílích, kdy Lily potřebovala s něčím poradit. Obecně tam byla spousta postav, které v příběhu nehrály větší roli a nedostaly moc prostoru, přestože by to příběhu spíše pomohlo. 

Na druhou stranu poměrně velký prostor dostala Lilyina velká (a trochu hippiesácká) rodina, která mě opravdu bavila. Naštěstí se nejednalo o smutné osudy a rodinná dramata. Lilyina rodina prostě byla jenom velká (šest lidí pod jednou střechou) a bláznivá. Často bylo referováno na rozruch, nepořádek, křik a nedostatek soukromí, což takhle na stránkách knih bylo úsměvné, ale v realitě asi dost peklo. 

Dopisy, texty a zase dopisy
Nejúžasnějšími částmi byly dopisy, které si hlavní dvojice vyměňovala. Vystavění jejich vztahu právě skrze ně bylo velice uvěřitelné (přestože to u love-hate vztahů často moc nefunguje) a strašně jsem jim fandila. Nevím, jestli je to tím, že jsem trochu oldschool a dopisy mi stále přijdou hrozně romantické, ale fakt mě tahle část vyprávění chytila za srdce. Oproti tomu mě skládání textů písniček moc nebralo, a tak jsem v nich ani nehledala nějakou větší hloubku, což si teď zpětně říkám, že je možná trochu škoda. 
***
Kasie West je pro mě stále novou autorkou a rozhodně s jejími knihami nekončím. Nalezla jsem v ní svou druhou Jenny Han a její příběhy jsou mi více než sympatické. Přestože jsem tomu ze začátku moc nevěřila, ani P. S. I Like You mě vůbec nezklamalo, naopak mě to velice příjemně překvapilo a já jsem při čtení téhle oddechovky strávila několik příjemných hodin. A znovu si zazoufala nad tím, že knižní hrdinové neexistují ve skutečnosti. 



Autor: Kasie West; Vydáno v originále: 26. 6. 2016 (P. S. I Like You); Vydání u nás: nevyšlo; Počet stran: 330; Hodnocení na goodreads: 4.07 při 22 720 hodnoceních.

You May Also Like

4 komentářů

  1. Chci si rozšiřovat obzory ohledně knih, které bych mohla zkusti v angličtině (až přečtu komplet Harryho :-D :-D) a tohle vypadá jako docela zajímavý tip. :-) Super recenze! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kasie West rozhodně do začátků doporučuju! :) Sice jsou i jednodušší autorky, ale Kasie má zase žasné příběhy a jediná složitost je poměrně široká slovní zásoba. :)

      Vymazat
  2. Ty jo, to vypadá jako originální nápad! O který se sama teda snažím už asi půl roku a pořád se mých načmáraných textů nikdo nechytl! :D O knížce jsem neslyšela, ale určitě se po ní mrknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych se určitě chytla hned! :D Určitě se po ní podívej. :)

      Vymazat