Seriálové okénko: Westworld

by - května 15, 2018

Ohledně Westworldu jsem byla poměrně skeptická, protože mě obecně moc nebere Divoký západ. Jakože v minulosti jsem tak maximálně koukala na animovaného Lucky Lukea a tím to tak nějak skončilo. Plus k tomu je potřeba přičíst moje soucítění s indiány a... no, prostě mě nikdy moc nebavilo sledovat, jak egoističtí chlápci na sebe tasí kolty. Ne-e. Nicméně Westworld není jenom příběhem o Divokém západě, jeho jádro je totiž v robotice a umělé inteligneci. A když nezávisle na sobě během semestru několik vyučujících (především při tématech AI, kybernetiky, simulcí, VR, ale i narativu a vizálního díla) mluvilo o jeho jedinečnosti a dokonalosti, docela to udělá dojem. A já jsem se do toho pustila. A bože! 

S Jonathanem Nolanem jsem se setkala poprvé jako se spisovatelem. Na jeden předmět jsem četla jeho povídku Memento Mori, kterou do dnes považuji za jeden z nejdokonalejších příběhů vůbec (totální must-read), takže už jenom tím byla očekávání vysoká. A moc jsem nevěřila tomu, že by je to mohlo překonat. Upřímně, po shlédnutí pár dílů jsem nemohla odtrhnout oči od obrazovky a měla jsem pocit, že mi asi vybouchne mozek. No kidding. 

Westworld nabízí velice komplexní příběh, který rozhodně donutí diváka přemýšlet. Od prvních dílů mi děj nedával spát a já jsem i mimo sledování neustále přemýšlela nad tím, co se tam do háje děje. Můj mozek pracoval na plné obrátky a nebyl schopný si ten chaos uspořádat. Ale pořád to bylo zatraceně boží a rozhodně jsem chtěla odhalit všechna tajemství, která ten příběh schovává. A že jich bylo fakt požehnaně. 

Jak už jsem psala, jedná se o velice propracovný příběh, který zdánlivě vůbec nedává smysl. Autoři si s tím totiž opravdu vyhráli a zasadili do něj dlouhou řadu plot twistů, které vám absolutně převráti naruby vše, co jsem si mysleli, že už o světě (respektive zábavním parku) Westworld víte. Některá překroucení možná uhádnete o trochu dříve, než bylo zamýšleno (záleží na vaší pozornosti a sledování konspiračních teorií), ale kompletní obrázek si uděláte až na konci. To vám zaručuju. 

Za zmínku rozhodně stojí herecké obsazení v čele s Anthony Hopkinsem (naprostáááááá dokonalost) a naším BeeTeem z Hunger Games, Jeffreyem Wrightem. Taky tam jen tak mimochodem hraje třetí z bratrů Hemsworthových Luke, ženským rolím vévodí Evan Rachel Wood anebo namátkou Thandie Newton (kterou nakonec nejde nemilovat). 

Abych to shrnula. Westworld nabízí originální, akční a místy dost násilnický příběh, který vás rozhodně nenechá chladnými. Tematicky se dotýká moderních technologií a toho, jaké by mohli představovat nebezpečí, především co se týče AI. Zároveň má výborný a propracovaný vizuál, kterému rozhodně uvěříte jeho autentičnost (a že do něho HBO investovalo hezkou řádku milionů). Tohle a mnoho dalšího doplňuje napínavá zápletka, ve které jsou vám nejdřívě nabízena pouze nejrůznější vodítka, které si spojíte až ke konci. A třešničkou na dortu jsou velice výborné herecké výkony, které hercům sežerete i s navijákem.

You May Also Like

2 komentářů

  1. Tyjo, to vypadá taky zajímavě... V poslední době narážím na spoustu recenzí na seriály, které by se mi líbily, ale kdo na to má brát čas, aby všechno stihl sledovat? :-D

    OdpovědětVymazat